Hårfärgningen

Hej igen!

Oj, nu har jag vart borta från bloggen ett långt tag känner jag, även fast jag har vart hemma hela tiden.
Men som sagt, jag har ju färgat mitt hår, och det tar tid, tro mig!
Och sen har jag duchat tre gånger också, så det tog ännu mer tid då, eftersom jag var tvungen att skölja ur, och he i det, och det, och skölja ur, ja ni förstår ....

Och det tog ännu längre tid, eftersom jag gjorde som jag alltid brukar göra om jag ska färga min utväxt:
Jag färgar utväxten, men sen sparar jag lite blekningsmedel i flaskan, eftersom om du bara färgar håret en gång, och ska färga utxäten, och du har ganska mörk utväxt, så brukar det aldrig bli riktigt ljust första gången, utan det brukar mer bli guld gult, i allafall på mig!
Så då sparar jag det sista i flaskan, också duschar jag ur första färgningen, och torkar året, och sen applicerar jag blekningsmedel igen efter det har torkat, och sen sköljer jag ur.
Visst, det tar absolut mycket längre tid, men det är det helt klart värt tycker jag i allafall.

Resultatet vart väl sidsådär, men jag ska ändå färga det en gång till innan jag åker till London, för det här var ju som sagt bara ett slingpaket, och meningen var ju att jag skulle färga hela håret, men det här fick duga så länge.
Resultatet vart i allafall ganska blont, förutom utväxten som fortfarande är lite guld gul, men bättre än innan i allafall.

Här kommer för och efter bilder!


på fotot: mitt hår innan färgningen, ja som sagt, jag hade väldigt mörk
och väldigt mycket utväxt, så det var på tiden ....


på fotot: resultatet vart ljusare än förut, och utväxten lite bättre, men
det blir bättre efter jag har färgat det en gång till.
(utväxten ser gulare ut på kortet också för här har jag inte torkat håret
helt och hållet, och som ni vet så ser håret mörkare ut när det är blött)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback