Hårtips

Igår när jag var hemma hos mamma så såg jag att mamma hade köpt två nya hår produkter till våran hylla.
Och självklart måste jag testa det hon har köpt!
Hon var nämligen hos frisören för någon dag sedan, och då köpte hon med sig dom här två produkterna.

Osis + dust it
och en hårspray från Matrix


Osis + dust it, tror jag är ett torrshampo, om jag har fattat det rätt?
I allafall, så är det som ett vitt puder som man her i håret, då blir håret "matt", alltså inte att typ glansen försvinner eller så, utan mer att det blir liksom strävt.
Håret blir mycket lättare att forma, och om du ska tupera håret, så använd det här innan, för då kommer tuperingen och volymen hålla sig hela kvällen.

Hårsprayen från Matrix, är en vanlig hårspray med god lukt.
Varför jag gillar den? det vet jag inte riktigt.
I allafall så testade jag den här hårsprayen för flera år sen då jag fick den av en frisör gratis, + lite andra produkter på grund av att dom hade sagt fel pris till mig och Agnes när vi frågade några dagar innan hur mycket det skulle kosta att slinga håret, sen den dagen vi väl skulle slinga håret så kostade det kanske 100 kr mer, och då var det bara att klaga, och då fick vi produkter av dom som plåster på såren.
I allafall, så älskar jag den här hårspayen, speciellt för jag tycker att den luktar så gott, sen är den bra också, när man sprayar den i håret så blir håret inte så här "sten hårt", som det bĺir av många hårsprayer, men den funkar ändå bra, och håret håller sig så som man vill ha det.


på fotot: dust it, som finns att köpa hos frisören,
tror dock inte att den finns att köpa på vanliga
H&M eller Åhlens.


på fotot: hårsprayen från Matrix, finns att köpa hos frisören,
kan finnas att köpa på Åhlens också.

Kommentarer
Postat av: agnes

den där dust it finns lite över allt :)

2009-02-19 @ 18:06:27
URL: http://agnessveajonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback