Svar på kommentar (LÄS OCH TÄNK EFTER)

Nej, nu är jag faktiskt riktigt upprörd ska jag säga er!

Jag fick en kommentar på bilden som jag la upp igår på outfit nummer 1, personen skrev:

hurru tjockis, ja något liknande

Jag måste bara säga att jag blir så förbannad, du vet säkert ingenting om mig? och du är säkert tusen gånger tjockare än vad jag är, och att du kan inte ens stå för den du är, varför kommer du ens och öppnar käften? (ännu en gång någon som kommenterar som inte kan stå för vem den är), eftersom du verkar vara så nöjd med dig själv som kan kalla någon annan tjock, så borde du ju kunna stå för den du är?

Nu din fega anonym och ni andra, nu ska jag berätta en hemlighet för er som inte ni vet, så kanske ni kniper käften sen, och inte kallar mig tjockis (jag har nästan aldrig blivit kallad det), men när jag väl blir det, så tar jag åt mig som bara den, jag tar åt mig som en sug svamp, så varsegod, vill ni få mig att må dåligt, kalla mig tjock, för det funkar!

Såhär är det människor:

När jag gick i 6an så hade jag ätstörningar, ja, jag åt och spydde, åt och spydde.
Jag mådde så dåligt över min kropp, och jämnförde mig så mycket med andra, så vissa dagar åt jag hur lite som helst, en sommar dag så åt jag kanske två tre nacho chips på en hel dag, och sen spydde jag även upp det, tro mig, eller tro mig inte!
I allafall, så höll jag på såhär i kanske ett halv år, ett år? jag vet inte exakt.
Det var nog mina kompisar som fick mig att sluta, och att jag insåg själv att jag inte var tjock, för det var jag ju faktiskt inte.
Det var bara det att jag jämnförde mig med andra hela tiden, som var mindre än mig, men bara för att dom var mindre än mig så betydde ju inte det att jag var tjock.
Jag mådde riktigt dåligt över mig själv, samtidigt som jag var så nöjd, eftersom jag blev smalare och smalare.
Men även om jag blev smalare så insåg jag inte att jag hade en sjukdom, ja det är faktiskt en sjukdom!
Jag fortsatt spy efter varje måltid, det var som en självklarthet för mig.

I allafall, jag har fortfarande ätstörningar, men absolut inte på samma sätt!
Det man kan kalla ätstörningar nu, det är jag att jag fortfarande är missnöjd över min kropp, och ibland hoppar jag över maten flera gånger, (fast jag spyr absolut inte), utan det är bara det att jag kan äta väldigt dåligt ibland, fast jag har även försökt att spy ett antal gånger på sistonde, men jag har tyckt att det har kännts fel att göra det, för då kanske jag börjar igen? för det börjar alltid med att man spyr någon gång per dag, fast då gör man det för att man vill, men sen blir det mer som en självklarhet, det blir som ett sorts beroende.

Det jag vill få sagt är att jag vill helst inte att ni kallar mig tjockis, för jag vet att jag inte är tjock, eller jag tycker själv att jag inte är tjock, jag har kurver, men jag är inte tjock!
Och snälla, hjälp mig att hålla kvar min åsikt om mig själv, istället för att försöka bryta den, för om den bryts, så är det en väldigt stor chans att jag kommer halka in på samma linje som för några år sen, och vill ni verkligen det? vill ni att andra människor ska må dåligt, för att ni ska må bättre själv? tänk efter ....

Kommentarer
Postat av: Michael

Vilken idiot baby, du är vackraast, tänk inte på det <333

2009-02-20 @ 17:01:45
Postat av: Danne

Bara idioter med dålig självkänsla som uttrycker sig så där som den anonyma tönten! Men från en sak till en annan intressant blogg du har jag tror att det är många tjejer som lyssnar på dina smink och klädes råd. Keep up the good work!;) Om du inte redan har listat ut det så är det mickes kusin som för sin talan;P

2009-02-20 @ 17:13:42
URL: http://norskrocker.blogg.se/
Postat av: Anonym

Josefin...du är ursnygg!!!! Get used to it,avundsjuka manniskor säger elaka saker! Bry dig inte.....Paul tycker du är sååå snygg :)

2009-02-20 @ 17:28:54
Postat av: Louise

Herregud! Du är verkligen inte tjock du har juh fin kropp känner inte dej men jag tycker att du har fin kropp och du ska inte ta åt dej om folk säger att du är tjock! ;)

2009-02-20 @ 17:53:46
URL: http://lollees.blogg.se/
Postat av: HeddaDolata

håller med,

du är sjukt fin och som du sa, den som skrev det är säkert skitfet..

2009-02-20 @ 18:10:54
Postat av: isabelle

jag vet hur det är. inte roligt alls

2009-02-20 @ 18:17:33
Postat av: Emma

jag håller med dig fullt ut. Jag blir så less på människor som alltid ska klaga på andra. Dom klagar för att må bättre själv när dom engentligen mår skit. Dom klagar för att dom har dåligt självfötroende själv och är bara avundsjuk. Jag förstår inte. Varför vill man såra en människa bara så där spontant, gå in på en blogg se första bästa bild och skicka en kommentar som man själv vet att man skulle må dåligt av själv. Jag tycker det är rent sagt sjukt. Hur man är funtat i huvudet egentligen, vi tjejer är väldigt duktiga att ta åt oss, vi sitter och grubblar på saker och ting i timmar och låter det inte bara rinna av en. Man får dåligt självfötroende och man orkar tillslut inte. Varför ska folk få sänka en till botten när man förtjänar bättre. Uch,jag blir så jävla förbannad. Du är inte ett dugg tjock ska du veta, du är hur fin som helst och personens kommentar bottnar i svartsjuka. Så onödig och så feg. Ta hand om dig och ett väldigt bra inlägg du skrev, bullshit på nätet måste fan få ett stopp. Kram.

2009-02-20 @ 18:23:14
URL: http://emmagunnholt.devote.se
Postat av: Anonym

vilka idioter det finns. Dom kastar ur sig kommentarer men förstår inte vilka konsekvenser det kan få.

Lyssna apsolut inte på den här personen!

finns inte en enda sann del i att du skulle vara tjock. Hoppas att du inte ramlar ner i det igen, ingen ska behöva ha det så.

var stolt över dig och din kropp för du är jätte fin, älskar bloggen btw

2009-02-20 @ 21:16:08
Postat av: Johanna

okej nu blev jag med upprörd här, att kalla dig tjock är fan som att kalla gult för blått, alltså heelt fel. Bara en avensjuk jävel som har skrivit det där, den kan ta sig i röva! Du är dessutom nått av den vackraste skapelsen johanna har skådat, så det så

2009-02-20 @ 22:22:23
URL: http://johannaeldh.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan vad taskigt att skriva så. det är så omoget att skrivia sådär, och ännu omgonare är det att inte stå för det!

jag känner igen mig så himla mycket i det du skriver i det här inlägget, men det är bra att du har lyckats tagit dig ur det, en bit iallafall.

jag undrar bara, visste dina föräldrar om att du hade en ätstörning?

keep on trying girl! / en trogen läsare

2009-02-21 @ 15:49:15
Postat av: Anonym

det är så i bloggvärlden, man får massor med taskiga och idiotiska kommentarer. bara avundsjuka. det är så det är. men du ska inte ta åt dig ett dugg! du är så vacker, det finns säkert massor som önskar att dom fick se ut precis som du, och då tar dom till med elaka kommentarer, vilket är så omoget och töntigt. du får ha det bäst!

2009-02-23 @ 09:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback