Ansikte

Jag tänkte slänga upp ett skönhets tips lite snabbt innan jag ska sova.

För att förbättra din hy så ska du komma ihåg tre saker, det första är att alltid tvätta bort sminket, att alltid smörja in sig (det är extra viktigt på vintern, och du som har fet hy tror säkert att din hy blir ännu fetare av att smörjas in, men det är fel, det ända du ska göra om du har väldigt fet hy, är att skaffa en ansiktskräm utan olja)
och det sista du ska komma ihåg är att dricka mycket vatten, många tror säkert att det inte är sant att man får bättre hy av det, men det får man faktiskt, man återfuktar huden och man känner sig mycket fräshare.

Innan jag gick och la mig så använde jag min mammas produkter som bestod av,
en genomskinlig kräm som tar bort sminket, efter det använde jag ett ansikts vatten och tillsist så smörjde jag in ansiktet.

Jag tänkte också berätta att jag har normal till fet hy och därför är min hud väldigt lättskött, visst att det kommer finnar lite här och där ibland, men så länge dom inte är super synliga så bryr jag mig inte så mycket.
I allafall, jag lägger nästan aldrig ut pengar på saker till ansiktet (förutom smink då), eftersom min hud sköter sig själv ganska bra, men en sak som jag alltid gör, oavsett om jag behöver eller inte, det är att jag alltid smörjer in ansiktet innan jag går och lägger mig, och det tycker jag alla ska göra, för huden behöver återfuktas, oavsett hudtyp.

Här är bilder på de produkter som jag använde innan jag gick och la mig, jag rekommenderar verkligen dom här produkterna för dom luktar fräsht och dom känns så tunna (det känns inte som man kletar på ett lager produkter på ansiktet) och man känner sig bara allmänt fräsh efter en användning av dessa.


på fotot: Garnier clean & fresh, tvätta ansiktet med vatten, sen kletar du på lite sånt här i ansiktet och gnugga lite med fingrarna, sen sköljer du av.


på fotot: Garnier clean & fresh, ansiktsvatten som du tar på en bomullstuss och sedan drar du med den i ansiktet, detta ska du göra på tort ansikte.

Hittade ingen bild på ansikts krämen, men i allafall så avsluta med en ansiktskräm.
En sak vill jag att ni ska komma ihåg också, låt ansiktet andas ibland.
Använd inte alltid massa produkter och krämer på ansiktet, för det måste få andas med jämna mellanrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback