Brun utan sol

Här ska ni få ett till skönhetstips av mig.
Jag tänkte börja med att säga att jag tycker att det är jättebra att brun utan sol finns, för det är så lätt att använda, om man gör det på rätt sätt vill säga.
Det är ju bara som en body lotion fast med färg i, ungefär. Och jag tycker att ni som brukar sola, ska istället använda brun utan sol (självklart är det upp till er)
Jag brukade själv sola förut, på vinter då, eftersom jag tycker det är så fult att gå runt och vara vit som en krita.
Men jag solar inte länge för att jag tycker det kostar så mycket pengar, visst om man går och solar någon gång, men om jag ska sola solarium så vill ju såklart bli brun och då vill jag gärna sola lite oftare. Och om man solar ofta så blir det ganska dyrt i längden.
Jag solar inte heller längre för att det är inte bra överhuvudtaget, för det är väldigt lätt att få hudcancer, om du solar mycket som liten så kan du efter några år märka att du har hudcancer, och det är det som är det farliga, att du kan sola hur mycket som helst utan att veta om du har hudcancer eller inte, för det märker du sen.
Så därför rekommenderar jag för er som solar solarium att använda brun utan sol istället, för det är mycket bättre.
Och jag vet att det är jätteskönt att sola solarium, men i såfall kanske man bara ska sola någon gång.
Och jag vet att det kan bli helt fel och fläckigt oså när man använder brun utan sol, (jag har blivit fläckig flera gånger) men det du måste göra är att peela dig innan du ska på med brun utan sol, för du måste skrapa bort alla döda hudceller du har. Och då blir det en mycket jämnare yta. Sen är det ju inte alltid man orkar peela kroppen innan man ska på med brun utan sol, men det brukar bli ganska bra ändå. Men som sagt, det bästa är att peela, och få bort gamla hudceller innan du applicerar.


kom ihåg: att peela bort gamla hudceller innan du ska på med brun utan sol, det blir bäst resultat då.


på fotot: brunt utan sol från dove, den funkar jättebra och är billig också, och den goda doften är ju såklart också ett plus.


kom ihåg: hur farligt det egentligen är att sola solarium, är det värt att betala pengar för att kanske råka ut för hudcancer?

Kommentarer
Postat av: Lisa

hur funkar den dära dove saken ? och hur gör man ? haha blir man brun ? du har en jätte bra blogg.

2009-01-31 @ 12:59:06
Postat av: JOSEFIN HAMRIN

hej, jag lägger upp ett inlägg nu om hur man ska göra :) så läs där, tack så mycket, kul att du läser :)

2009-01-31 @ 15:55:31
URL: http://josefinhamrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback