Få bättre självkänsla

Jag vet att jag kanske inte alls är bra på det här med självkänsla, eftersom jag inte har världens bästa självkänsla själv, men jag försöker bygga upp min, jag har åtminstonde accepterat min kropp efter ett långt tag, jag tycker helt enkelt att det är snyggt med kurvor, och jag vet att jag är långt ifrån tjock och mulligt, jag har kurvor och det är bara att acceptera, och om jag vill ha bort dom så vet jag att jag kan få bort dom, genom att just träna!

Få bättre självkänsla genom att:


• skriv ner tre saker som du tycker att du själv är bra på
!
(det kan vara vad som helst, du kan vara bra på att lyssna, på att vara en kompis, på att äta, ja vad som helst)

skriv ner minst en sak du är nöjd över, och när du kollar dig själv i spegeln, fokusera alltid på dom bra partierna på dig själv och titta inte på dom dåliga!
(jag vet att jätte många har svårt att komma på någonting dom är nöjd över, men om man faktiskt tänker efter så finns det alltid något man är i allafall liiiite nöjd över, det kan vara din hårfärg, dina fingrar, din rumpa, dina bröst. m.m)

skriv ner några mål som du vill nå!
Det tycker jag är jätte bra, för då har man något att sträva efter, sen när man väl har nått sitt mål då kommer man vara super stolt över sig själv, och på så sätt få bättre självkänsla!
Samma sak här, det kan vara vad som helst som: att du vill bli smalare, att du vill bli smartare, att du vill lära dig mer, att du vill bli snyggare, att du vill bli en bättre kompis)

skriv ner minst två saker som du är nöjd över för dagen!
Ja, sätt dig och tänk efter ... vad gjorde jag som var bra idag? och fokusera bara på dom bra delarna, inte dom dåliga.
Det kan vara att du: jobbade jätte bra på din Svenska lektion, att du var snäll som gav bort en 5:a så din kompis kunde ta bussen hem, att du klev upp i tid på morgonen.

Det finns såklart mycket mer man kan göra för att få bättre självkänsla, men det måste börja någonstans, och jag tycker man ska börja med att försöka känna sig lite nöjd med sig själv, sen bygger man upp det mer och mer!
Alla mår så mycket bättre med bra självkänsla.
Lycka till med eran självkänsla ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack, de behövde jag!

2009-03-17 @ 21:16:06
Postat av: EMILYASKOGLUND

meen det där med att man skulle bli smalare blev kanske lite fel? man ska ju vara nööjd med hur man ser ut ju:)!

meen det var jätte bra skrivet och jag tycker du ska skriva mer om självförtroende och sånt:)

2009-03-18 @ 19:11:18
URL: http://emilyaskoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback