Rosetter

Föresten, idag så skulle jag ju sy på saker på lite olika kläder, men jag hann inte så långt faktiskt!
Jag började sy på mina vita knä strumpor, jag sydde på svart spets upptill, sen satt jag en stor svart rosett därbak, men jag var tyvär tvungen att sprätta upp hela skiten eftersom jag sydde på spetsen med svart tråd, och jag hade vänt strumpan ut och in (alltså det skule vara så) men i allafall då såg man dom svarta sömmarna på strumpan, och så ville jag inte ha det, så då var det likabra att sy om istället!

Jag gjorde dock lite på min oversize tröja från Monki, men den är absolut inte klar än!
Men jag sydde på två rosa rosetter längst ner i hörnen på tröjan, men sen funderar
jag även på att sätta rosetter på armarna också, och sen klippa upp den där bak och sen sy på fina knappar.
I allafall så tar jag med tröjan till sy slöjden nästa gång också, så får vi se vad man kan göra mer ....


på fotot: jag sydde dit rosetter i hörnen, såhär såg det ut


på fotot: mitt hemma bygge, jag hittade en klocka i en ask hemma,
men bandet på klockan var så himla tråkigt, så då tog jag ett rosa sidenband
och fäste under klockan.
Tada, så vart den mycket snyggare!
p.s. lägg märke till att mitt snygga efternamn står i klockan, den här
klockan tillhörde nämligen min mormor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback