Josefin-syr

På syslöjden så håller jag på att uppfylla min ide som jag kom på, fast nu tog jag med det hem så jag kan jobba lite hemma på det också.
Ja fick en ganska bra ide, såhär ska jag göra (den som tar min ide får en blodig näsa någon dag framöver, så det så)
skämt åsido men ....

Jag har tagit min vita tubtop som jag köpte från Gina förra året tror jag det var, så har jag klipp upp den som ett V bak på ryggen, jag har klippt ganska långt ner så man ser mycket av ryggen.
Sen ska sy på flera saker (vet inte vad jag ska kalla dom) med hål i, dom ska jag sy på varsina sidor och sedan ska jag trä igenom ett svart tunt siden band, förstår ni iden? Ja, exakt, det ska bli som en korsett där bak, jag tror det blir skitgrymt.
Och tror ni jag struntade i rosetterna på den här, nej! Såklart inte, jag ska sätta en rosett längst ner där den slutar, tror jag i allafall, och det är bara för att jag vill ha mer på den, jag vill ha lite överflöd.
Och för att jag råkade klippa den lite långt ner, och jag vill inte visa mitt fina mynt-inkast, tyvär.

Vad tror ni om iden? jag har såklart redan börjat och jag ska självklart göra klart den.
Jag hoppas i allafall på ett bra resultat.


på fotot: här är tub-klänningen och sakerna som jag kommer trä igenom siden bandet så småningom.
Just nu ser det ut som jag kommer visa jätte mycket av ryggen, men det kommer inte bli så i slutändan, ni kommer såklart få se reultatet när den är klar.


på fotot: siden-band

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback